5 najlepszych warzyw na odchudzanie

Moda na bycie fit zawładnęła twoim umysłem? A może chcesz po prostu zadbać o zdrowie i zrzucić kilka kilogramów? Tylko jak to zrobić skutecznie. Mamy wiele opcji. Ćwiczenia oraz zbilansowana dieta to idealna kombinacja. Jednak natura wyciąga do nas rękę i oferuje kilka trików, a mianowicie warzywa, które ułatwią nam proces odchudzania.

1. Buraki

Burak w całej swej postaci jest genialnym warzywem. Liście to źródło witamin i przeciwutleniaczy. Sama bulwa bogata jest żelazo, kwas foliowy i azotany. Jednakże oprócz wszelkich właściwości zdrowotnych, buraka możemy wykorzystać do zrobienia odchudzającego soku! Dzięki temu, że jest w nim dużo błonnika, zapewnia nam poczucie sytości. Oprócz tego przyspiesza metabolizm, wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej, a także działa oczyszczająco.

2. Ostra papryka

Papryczki chili to warzywa zawierające w sobie słynny składnik o nazwie kapsaicyna, dzięki której posiada swój ostry smak. Substancja ta przyspiesza przemianę materii, a osoby które jedzą pikantne potrawy, jedzą mniej. Chili zawiera także witaminę C, witaminy z grupy B, a także potas, cynk, wapń, magnez oraz fosfor. Należy jednak uważać, żeby nie przesadzić z ilością ostrej papryczki w swojej diecie, ponieważ może podrażnić żołądek. Jeśli nie lubisz zbyt ostrych potraw, należy usunąć nasiona ze strączka i podawać ją w towarzystwie ziół, w nagłych przypadkach pieczenie w jamie ustnej załagodzi mleko.

3. Fasolka szparagowa

Fasolka szparagowa żółta i zielona są niskokaloryczne i posiadają niski indeks glikemiczny. Do jej największych zalet należą: wysoka zawartość błonnika, źródło kwasu foliowego, witamin A, C i E, obecność przeciwutleniaczy. Wszystko to sprawia, że osoby walczące z nadmiarem kilogramów powinny zaprzyjaźnić się z fasolą. Ponadto białko, które znajduje się w fasoli, ma skład zbliżony do składu białka, które jest w mięsie, dlatego może być doskonałą alternatywą dla wegetarian i wegan.

4. Pomidory

Każdy z nas dobrze zna te czerwone warzywo. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się dieta pomidorowa. Dlaczego? Pomidor posiada mnóstwo składników korzystnych dla organizmu, należą do nich m.in. potas, witaminy i przeciwutleniacze. Przeciętny pomidor ma zaledwie 19 kalorii, a jego indeks glikemiczny jest bardzo niski. Zatem nie należy pomijać tych warzyw w swoim jadłospisie.

5. Kapusta

Często błędnie kojarzona z czymś ciężkostrawnym i niezdrowym. Nic bardziej mylnego. Ma niewiele kalorii, dużo witaminy C, B, A, E i K, a także bogata jest w wapń, magnez, potas, żelazo i kwas foliowy. W postaci kiszonej jest bogata w bakterie probiotyczne, które pomagają w budowaniu odporności, zmniejszaniu ryzyka wystąpienia depresji, a przede wszystkim w  regulacji masy ciała. Tak, więc kapusta kiszona daje uczucie sytości, jest niskokaloryczna i obniża apetyt.

Powyższa lista o tylko niewielka część warzyw, które pomagają w spalaniu tkanki tłuszczowej, oczyszczeniu organizmu i zgubieniu zbędnych kilogramów. Walcząc z nadwagę warto zwrócić uwagę na to, jakie warzywa przeważają w naszym codziennym menu i w jakiej ilości.